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 Console: commandes serveur

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AuteurMessage
Caacrino
Admin
Caacrino


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Localisation : Haute-Normandie (76)
Date d'inscription : 03/02/2006

Console: commandes serveur Empty
MessageSujet: Console: commandes serveur   Console: commandes serveur EmptySam 4 Fév - 4:03

COMMANDES COTE SERVEUR

addip bannit un joueur du serveur pendant un certain temps. si le temps est égale à 0, le bannissement est permanent
allow_spectators nombre de spectateur autorisé
banid <minutes> <uniqueid> bans a player from a server using their uniqueid - get this unique id from the "users" command - 0 minutes is a permanent ban - **Version 4.0.1.3+ only
banid <minutes> <uniqueid> kick bans AND kicks a player from a server using their uniqueid - get this unique id from the "users" command - 0 minutes is a permanent ban - **Version 4.0.1.3+ only
changelevel <mapname> changer de carte sans déconnecter les joueurs
decalfrequency détermine le nombre de secondes avant de pouvoir faire un nouveau tag.
dropclient disconnects a client from a server
exit closes a game or dedicated server program to windows without confirmation
host_framerate 0 sets the speed that the host/server interacts with the game
filterb-<vote> Vote contre un joueur - méthode, exemple si vote= #1-quit le joueur 1 va être viré et se retrouve dans Windows sans passer par les menus
filterban <0 ou 1> Autorise le banissement ou non
hostname <name> sets the server hostname
hostport 27015 sets connection port for the server
ip_hostport 0 sets the server port for a TCP/IP game
keys shows the CD key info
kill <nickname> pour tuer un joueur
kick <nickname> kicker le joueur
kick # <keys#> kicks a player from a server using their id keys # - get this # from using the "keys" command
kick # <userid> kicks a player from a server using their userid - get the userid from using the "users" command - **Version 4.0.1.3+ only
killserver shuts down the server
listid lists the uniqueid's in the banlist
listip lists the ip addresses in the filterban list
log on / log off toggles logging
logaddress <ip> <port> sets the address for logfile when logging to a remote machine
lservercfgfile sets the listen server config file - default is listenserver.cfg
mapcyclefile 0 specifies the name of the list of maps to cycle through on a server - * default is 'mapcycle.txt'
map <nom_map> Change la map en déconnectant tous les joueurs
max_smokepuffs Informez-nous si vous savez grâce au forum svp
maxplayers 16 sets maximum number of clients allowed on a server
mp_autocrosshair <0 ou 1> Autorise le viseur automatique
mp_autokick <0 ou 1> Permet de bannir automatiquement les clients inactifs et les joueurs qui se livrent au "tir fraternel"
mp_autoteambalance <0 ou 1> Activer ou désactiver l'équilibrage automatique des joueurs
mp_buytime (valeur) Permet d'indiquer le temps autorisé pour les achats au début d'un match
mp_c4timer <15-90> Temps entre le placement et l'explosion de la bombe, par défault 45 secondes
mp_decals 300 sets the maximum number of decals to be displayed at a time
mp_fadetoblack (prioritaire sur mp_forcechasecam) - 0 rien valeur par défaut - 1 écran du joueur devient noir pour le reste du match lorsqu'il meurt - (ath toujours fonctionnel, donc le joueur peut toujours dialoguer et voir les scores, etc.)
mp_flashlight <0 ou 1> autoriser ou pas l'utilisation des lampes torche
mp_footsteps <0 ou 1> activer ou désactiver les bruits de pas
mp_forcecamera <0 ou 1> Autorise ou non la caméra libre autour du joueur
mp_forcechasecam <0 ou 2> 0 peut observer n'importe quel joueur lorsque le joueur meurt - 1 ne peut observer que les membres de son équipe lorsque le joueur meurt - 2 ne peut pas observer qui que ce soit... la vue du joueur reste à l'endroit où il était lorsqu'il est mort
mp_fraglimit <0 ou 16> Nombre de frags limite pour changer de maps.
mp_freezetime <0 ou 15> Durée de l'immobilisation pour acheter tranquilement en début de tour.
mp_friendlyfire <0 ou 1> autoriser ou pas les dégâts entre membres d'une même équipe
mp_friendly_grenade_damage <0 ou 1> autoriser ou pas les dommages sur les collègues avec les grenades
mp_hostagepenaly <0 ou 15> nombre maximal d'otages que le serveur vous laisse tuer avant de vous kické. Entrez la valeur 0 pour désactiver cette fonction.
mp_limitteams 6 Limite le nombre de joueur dans chaque équipe
mp_logecho <0 ou 1> toggles logging of echo commands
mp_logfile <0 ou 1> during multiplayer games
mp_logmessages Permet aux Administrateurs réseau d'envoyer des messages Chat dans leurs fichiers log.
mp_mapvoteratio "x" x ratio de vote pour changer de map par défault 0.6
mp_playerid Modifie les informations qui sont affichées dans la barre d'état - 0 tout le monde : les joueurs voient les tous les noms listés dans la barre d'état (en utilisant les couleurs d'équipe) valeur par défaut - 1 équipe uniquement : les joueurs ne voient que les noms de leurs équipiers ou des otages dans la barre d'état - 2 off : les joueurs ne voient aucun nom dans la barre d'état (et pas les otages non plus)
mp_startmoney 800 Argent distribué en début de partie (800 par défaut)
mp_roundtime <3-15> durée de la partie, par default 5 minutes
mp_timelimit 2 Délai en minutes entre deux changements de carte.
mp_tkpunish <0 ou 1> Si vous entrez la valeur 1, les joueurs qui tuent des joueurs de leur équipe seront exclus du prochain tour.
mp_winlimit X Permet de changer de carte lorsqu'une équipe atteint le nombre de victoires indiqué
pausable <0 ou 1> autoriser ou pas les joueurs à mettre le serveur en pause
password <pass> Dans la console, pour entrer le mot de passe de la partie à joindre
path displays current search path
ping Affiche le ping de tous les joueurs
port 27015 sets the defualt server connection port
quit exits to windows without confirmation
rcon <password>
rcon <command>
remote console command of a server - * <password> must be given first by rcon client before any commands will be accepted by the server
rcon_address <ip addy> sets the rcon ip address
rcon_password <pass> set the rcon password
rcon_port 27015 sets the rcon console port
reload recharger la map en cours
restart restarts the current map and cleans the slate
removeid <uniqueid> removes uniqueid from being banned on a server - **Version 3.0.1.3 / 4.0.1.3+ only
removeip <ip addy> removes ip address from the filterban list
servercfgfile sets the sercer config file - * default is server.cfg
serverprofile <profile string> sets the server profile
setmaster <ip or hostname> sets the master server - * use either an ip addy or a hostname
+showradar Active le radar
-showradar Désactive le radar
stuffcmds used to initialize client console commands from server and restarts server and then does some funky thing to the server display
sv_accelerate X détermine l'accélération x des joueurs
sv_aim <0 ou 1> autoriser ou pas la viser automatique
sv_airaccelerate 10 détermine l'accélération x des joueurs dans l'air
sv_airmove <0 ou 1> autorise ou pas à se mouvoir en l'air
sv_allow_download enables ability of clients to download maps and decals
sv_allow_upload enables ability of clients to upload models and decals
sv_allowdownload <0 ou 1> toggles the ability of clients to download maps and decals
sv_allowupload <0 ou 1> toggles the ability of clients to upload models and decals
sv_bounce <0 ou 1> toggles bounce pads
sv_challengetime 15 sets the time allowed for clients to connect to a game
sv_cheats <0 ou 1> autorise ou pas les joueurs à utiliser les cheats codes
sv_clienttrace 3.5 sets the client bounding box for collisions
sv_clipmode <0 ou 1> toggles client clipping mode
sv_contact x Texte libre ou x est la phrase à dire
sv_friction 4 sets friction
sv_idealpitchscale 0.800 sets the pitch preference
sv_lan <0 ou 1> toggles LAN server mode
sv_language 0 sets language
sv_gravity <-999 a 800> Détermine la force de gravité, par default 800
sv_maxrate 5000 quantité maxi de données envoyée au client- good for HPB only servers - **Version 3.0.1.3/4.0.1.3+ only
sv_maxspectators 8 sets the maximum number of spectators - spectator mode does not currently work
sv_maxspeed 500 détermine la vitesse x pour tous les joueurs
sv_maxvelocity 2000 sets the maximum velocity
sv_minrate 8000 quantité maxi de données envoyée au client- good for LPB only servers - **Version 3.0.1.3/4.0.1.3+ only
sv_netsize 0 sets the maximum network packet size - * 0 = auto
sv_newunit 0 Informez-nous si vous savez grâce au forum svp
sv_password 0 sets a password for clients to enter a server
sv_print_custom gives me SZ_Overflow error and then exits server
sv_restart 1 Relance la partie sans changer les paramètres console
sv_restartround x faire un restart sur la map dès que le temps X sera écoulé
sv_skyname 0 sets the sky texture
sv_spectalk <0 ou 1> toggles allowing spectator clients to chat - spectator mode does not currently work
sv_spectator_password 0 sets a password for clients to enter spectator mode - spectator mode does not currently work
sv_spectatormaxspeed 500 sets the maximum movement speed of spectators - spectator mode does not currently work
sv_stepsize 18 sets monster and player auto step-up size - * larger values allows auto-climbing of steeper slopes
sv_stopspeed 100 speed at which the player stops when running forward, back, left or right
sv_timeout 65 sets the timeout inactivity limit
sv_type enables server cpu and os type to be given out on server queries
sv_upload_maxsize 0 sets the maximum upload file size
sv_wateraccelerate 10 sets the in-water acceleration of clients
sv_wateramp 0 Informez-nous si vous savez grâce au forum svp
sv_waterfriction 1 sets friction underwater
sv_zmax 4096 sets the maximum zbuffer size
team <0 ou 1> toggles team mode
users lists all players with their corresponding userid's (#'s generated by server) and uniqueid's (id # unique per cd key and assigned by WON) - **Version 3.0.1.3/4.0.1.3+ only
v_centermove 0.150 Informez-nous si vous savez grâce au forum svp
waterroom_type 14 Informez-nous si vous savez grâce au forum svp
writeid writes unique id's to banned.cfg - **Version 3.0.1.3/4.0.1.3+ only
writeip writes ip addresses to listip.cfg
+mlook activer la souris pour regarder
lookspring <0 ou 1> toggles automatic view centering when 'mlook' is deactivated
lookstrafe <0 ou 1> toggles mouse strafing when 'mlook' is active
m_filter <0 ou 1> activer ou désactiver le filtre souris pour éviter les à coup
m_forward sets the mouse forward speed sensitivity multiplier
m_pitch 0.022 sets the mouse pitch (up and down motion) speed sensitivity multiplier - * negative numbers result in an inverted mouselook
m_side 0.800 sets the mouse strafing speed sensitivity multiplier
m_yaw 0.022 sets the yaw speed sensitivity multiplier
sensitivity "x" sensibilité de la souris
zoom_sensitivity_ratio "x" sensibilité de la souris pendent le zoom, par défaut 1.2
adm_deal begins a cycle in the player's list that asks to kick, ban, or next for each player - must have admin status of server by using the "admin <password>" command
tfc admin begins a cycle in the player's list that asks to kick, ban, or next for each player - must have admin status of server by using the "admin <password>" command
+ip xxx.xxx.xxx.xxx sets ip address
cl_allowdownload <0 ou 1> autorise la réception de maps, de skins et de tags …..quand on joint le serveur
cl_allowupload <0 ou 1> autorise l’envoi de maps, de skins et de tags …..quand on joint le serveur ….
cl_download_ingame <0 ou 1> autoriser le chargement pendant le jeu, logos etc
developer <0 ou 1> toggles on/off special developer debug console messages
entities lists currently loaded entities
envmap creates the 6 .bmp images for sky boxes from the player's current position
fullinfo <complete info string> displays user information
fullserverinfo displays server information
host_killtime 0 sets a time delay before killing the server
hpkextract <filename> [all|1 idx] extracts files from hpk file - * opts = <hpkname> [all | single index]
hpklist <hpkfilename> lists the files in <hpkfilename>
hpkremove <name> <index> removes files from <hpkfilename>
hpkval <filename> displays the checksum value for <hpkfilename>
ip xxx.xxx.xxx.xxx sets ip address
kill player suicides to respawn again
lambert 1.500 Informez-nous si vous savez grâce au forum svp
map <mapname> changes the map running on server and disconnects currently connected players
mcache lists modem cache contents
pointfile <filename> loads maps\<filename>.pts
r_glowshellfreq 2.2 Informez-nous si vous savez grâce au forum svp
r_lightmap <map#> software rendering mode only - * displays one of four (0,1,2,3) possible lightmaps to view range of switched lights
r_norefresh <0 ou 1> toggles clearing HUD and console before redrawing
r_novis <0 ou 1> toggles drawing underwater polygons , 'r_wateralpha' must be set to 1
r_speeds <0 ou 1> toggles average fps, draw speed and polygon info , very useful when making maps
r_traceglow <0 ou 1> toggles inclusion of monsters in glow sprite occlusion checking
scr_centertime 2 sets how long server messages remain on the screen
scr_connectmsg "msg" displays "msg" in screen's lower left
scr_connectmsg1 "msg" displays "msg" 1 in screen's lower left
scr_connectmsg2 "msg" displays "msg" 2 in screen's lower left
showtriggers <0 ou 1> toggles display of map trigger entities
sv_logrelay Informez-nous si vous savez grâce au forum svp
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